Thursday, December 4, 2008

Openoffice - hvad siger du?

Well, jeg sidder lige nu og har startet open office op, jeg skal til at lave noget data modelering, så jeg har samtidig startet mine to "standard" værktøjer op, visio og access.

Først har jeg startet "draw" som skulle være OO varianten af visio. Når man åbner det første OO program efter install skal man lige skrive sit navn og sine initilaer, derefter skal man lige vælge om man vil registrer sig. Fint fint, jeg kommer ind til selve programmet men bliver ikke præsenteret for nogen som helst muligheder, det virker mest af alt som avanceret paint. Men lad os se hvad det bringer. Nu har jeg siddet i 5 minutter og stirret mig blind i menuerne, intet steds er disse dejlige og beskrivende ikoner eller "modelerings" symboler/ting som jeg har i mit højt elskede visio. Så Draw er hermed skippet, med mindre jeg skal lave tegninger til min søster.

Så nu sætter jeg mig og modelerer min database i Visio. Next step er så at lave selve databasen.
Så er grundstenene lavet i visio, så vil jeg sætte mig og lege med Base. Moar jeg er færdig. Eller jeg fandt ud af at det projekt jeg skal igang med ikke lige er klar til at blive implementeret, MEN. Jeg har fundet ud af at Base er begyndt at ligne access utroligt meget, mangler lige et stykke endnu, men ellers ser det fint ud.

Konklusion:
Draw opfylder ikke mine behov. Base virker nice og kan så vidt jeg husker også bruge access databaser.

Mere om mit føromtalte projekt i morgen.
Dagens chokolade: Kokos, den smagte godt. Ikke det store at sige

No comments:

Choose a month: